Nå taper vi ingen anrop!

FixBil

Bergen

13 ansatte

FixBil

Etter at Fixbil ble grunnlagt i 1989, jobbet de seg opp til å bli det største frittstående bilverkstedet på Vestlandet med hele 13 filialer. Da er det ikke så rart at de hadde behov for et bedriftsnett som kunne holde tritt med veksten og som fungerer som det skal.

Tilgjengelighet og fleksibilitet ovenfor kundene har alltid vært en fanesak for bilverkstedet «Fixbil» i Bergen. Derfor valgte de å være et frittstående bilverksted hvor kunder med alle typer bilmerker er velkomne. I 2015 ble de kunde hos ice, og har vært fornøyd siden.

– Hva fikk dere til å velge ice?

“Vi var ikke fornøyd med leverandøren vi hadde. Ice har lite nedetid og leverer pålitelig og moderne teknologi hele året. Det er faktisk det som er viktigst for oss”, forteller Bjørn Standal, leder i Fixbil.

SMS-tjenesten Smart SMS gjorde oss enda mer tilgjengeligee

Da Norge måtte stenge ned på grunn av koronatiden, måtte også Fixbil tilpasse seg den spesielle situasjonen og spare på ressursene – noe som dessverre gikk utover bemanning av sentralbordet. Som for mange andre bedrifter kan en tapt telefonsamtale føre til tapt inntekt. Bjørn kontaktet derfor sin lokale ice-forhandler i Smartkom for å høre om han hadde forslag til tiltak bedriften kunne iverksette slik at ingen kundetelefoner sto ubesvart.

“Bjørn hos Smartkom foreslo at dette var et godt tidspunkt å ta i bruk «Smart SMS» som sender en automatisk SMS til en ansatt 3 -10- sekunder etter en kunde har ringt og lagt på. Det har fungert fantastisk bra for oss i Fixbil”, sier Bjørn.

Ved å bruke «Smart SMS», en del av iceBedriftsnett, mottar alle ansatte en SMS hvis en kunde har ringt sentralbordet, men av ulike årsaker ikke har kommet gjennom. Det har gitt Fixbil mulighet for å umiddelbart ringe kunden opp igjen, før de eventuelt har prøvd å kontakte en annen leverandør.

– Hva har Smart SMS har gjort for deres daglige drift?

“I denne perioden har det vært ekstra viktig for oss å ikke miste noen telefoner. Nå mister vi ingen! Ifølge statistikken vår, har vi ringt tilbake alle ubesvarte kundetelefoner”, forklarer Bjørn.

Med sentralbordet i Bedriftsnett har Fixbil oversikt over statistikker og anropslogger. Der kan de se at samtlige telefonsamtaler til sentralbordet har blitt tatt hånd om av en ansatt i løpet av veldig kort tid.

Et godt og langvarig kundeforhold

Helt fra Fixbil startet å bruke ice, synes de at kundeservicen har skilt seg ut fra mange andre. I løpet av årene synes Bjørn at ice og forhandleren SmartKom alltid finner en løsning.  

Vi har også mobilt bredbånd fra ice som back-up løsning. Den kan vi ta med oss i bilen slik at vi alltid kan koble oss på nett hvis vi trenger det.”   

– Hva har gjort at dere har blitt hos ice så lenge?  

Kundeservice og kvalitetIce og SmartKom finner alltid løsninger, og har utrolig høy servicegrad og tilgjengelighet, også har de veldig lite nedetid. Det er grunnen til at vi har blitt værende hos dere så lenge som vi har – og i tillegg er det jo veldig god verdi for pengene”oppsummerer Bjørn. 

Kontakt

For mer informasjon eller bestilling av våre produkter og tjenester, kontakt oss.